המגוון אנושי

מכשירים מנהלים מוכשרים

11.09.20

תוכנית לימודי קמעונאות להכשרת מנהלים, המשותפת לשופרסל ולקריה האקדמית אונו, הסתיימה לאחרונה לאחר שצלחה את משבר הקורונה ועברה ללימודים בזום בהתאמה לימים אלה. מנחי התוכנית משתפים את כלל עובדי שופרסל בטיפים שלהם להתנהלות הנכונה – כיצד למנף את הימים המאתגרים הללו להצלחה אישית וארגונית בהמשך הדרך.

בעולם עסקי דינמי ומתפתח, מיומנויות הניהול משתנות כל הזמן. ארגונים חזקים יודעים כי הם חייבים לעסוק באופן מתמיד בהכשרת העובדים, בין השאר לתפקידי ניהול בעתיד –  ולספק לכל עובד ארגז כלים ייעודי לתפקידו. כל זה נכון שבעתיים בעשור האחרון, שבו עולם הקמעונאות שינה את פניו, כאשר מהפכת הטכנולוגיה פתחה תחומי עיסוק חדשים ושינתה את הכישורים הנדרשים מהמנהלים. בשופרסל חושבים כל הזמן על האתגרים האלו – אבל לא רק חושבים, אלא גם עושים. יחד עם הקריה האקדמית אונו פיתחנו תוכנית ייחודית בארץ בתחום הקמעונאות, אשר נותנת ללומדים בה כלים יישומיים – כאלה שישמשו אותם גם תכל'ס בשטח, בתפקידיהם הנוכחיים, וגם בתפקידי ניהול בעתיד.

הקריה האקדמית אונו היא מוסד אקדמי מוביל, המהווה מודל לשינוי פני החברה בישראל. הקריה האקדמית חרטה על דגלה שאיפה מתמדת ליצירת חברה ישראלית משלבת, רב תרבותית ומשגשגת. ומה שמאוד רלוונטי לשופרסל – זהו מוסד הדוגל באקדמיה יישומית ורואה בתוכנית זו מודל מוביל לתוכניות עתידיות בתחום.

 

 

בבניית התוכנית המשותפת הושקעו משאבים רבים ומחשבה מעמיקה, בשיתוף פעולה מלא של מטה שופרסל ואנשי האקדמיה. מטרת התוכנית היא פיתוח המיומנויות המקצועית לניהול בכלל ובתחום הקמעונאי בפרטי. בתוכנית שתי חטיבות לימוד מרכזיות: האחת, הקניית כלים פרקטיים ומתודולוגיות מעולם הקמעונאות הקלאסית והקמעונאות המודרנית, בהתאמה לצרכים של המנהלים החדשים; והשנייה – פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות מתקדמות.

תוכנית ההכשרה החלה בנובמבר 2019 עם קבוצה של כ-80 לומדים, ולאחרונה סיימה את הפרק הראשון בלימודים לאחר שעשתה את השינוי המתבקש מהלך משבר הקורונה ועברה להוראה מרחוק דרך מערכת זום. למסיימי התוכנית, שירצו להמשיך לתואר ראשון במנהל עסקים, תוכר התוכנית כחלק מהלימודים לתואר.

אז קודם כול, כל הכבוד לבוגרי התוכנית. ועבור כולכם, ריכזנו כמה טיפים ממרצי התוכנית, שרלוונטיים הן לימי הלחץ הגדולים של תחילת המשבר והן לשגרה הנוכחית של ימי קורונה, המאופיינת עדיין באי ודאות ובעומס עבודה מתמשך.

 

שירות שמחזק נאמנות

זכרו לנצל את התקופה הקרובה לחיזוק נאמנות הלקוחות הקבועים באמצעות שירות. לצערנו, אין לנו במקרים רבים יכולת להשפיע על המלאי, ומחסור משפיע על מצב הרוח של הלקוחות. ניתן להרגיע, לתת מילה טובה, להציע תחליף למוצר חסר – כל מה שיגרום ללקוח תחושה טובה. הלקוחות יזכרו את זה לאחר המשבר… שיעבור מהר ובריאות לכולכם.

רוני לטשובר

מרצה בקורס ניהול השיווק

 

 

אתם נבחנים כאן

התנהגות הצרכן משתנה בזמני חירום. ישנם מוצרים אשר בזמני שגרה היו ב"מעורבות נמוכה" (כגון נייר טואלט), ובזמן חירום נדרשים ב"מעורבות גבוהה". עליכם להבין זאת ולהגיב במהירות וברגישות לשינוי בקבלת ההחלטות של הלקוחות. זה המפתח לנאמנות לקוחות לאורך זמן. הם יזכרו את היחס המיוחד בזמן החירום גם בזמני שגרה. אתם נבחנים כאן, ויש לעבור בחינה זו בהצלחה יתרה.

ד"ר גיא הדורם

מרצה בקורס התנהגות צרכנים

 

לדעת ליישם בשטח

בלימודי הקמעונאות הרגשתי שאני נכנס לחדר מוכר, לסביבת ידע ברמה מקצועית גבוהה ולהיכרות עם אנשים בעלי מעורבות ומחויבות גבוהה למותג ולרשת שהם משרתים. הלימודים היו כיף ענק עם חוויית לימוד מצוינת. השתתפות ערה ונוכחות גבוהה יצרו סביבה מאוד מפרה ורצינית. אני בטוח שתדעו ליישם זאת גם בשטח בזירה הפיזית.

אלי מרון

מרצה בקורס קמעונאות בארץ ובעולם

 

 

להבין את השינויים

העולם מסביב משתנה, גם דרכי התקשורת משתנות. אנו בעידן של תגובה מהירה, כאשר לכל פעולה יש השלכה משפטית, מסחרית ואנושית. נסו להבין את ההטיות בשיקול הדעת, את מה שהופך אותנו למחליטים נבונים ולמנהלים מצוינים. נסו, עד כמה שניתן בימים אלה, להרים את הראש, לפתוח את האוזניים ולהיות קשובים למציאות המשפטית המשתנה סביבנו. אף אחד עדיין לא מבין מה יהיו ההשלכות של השינויים האלה על החיים של כולנו ביום שאחרי. מי שיבין זאת לפני האחרים, יצליח.

עו"ד (דוקטורנטית) הדס תמם בן אברהם

ראש תוכנית קמעונאות ומרצה בקורס משפט עסק



כתבות אחרונות

המגוון אנושי

יש חסד, אין ספק

25.03.21

המגוון אנושי

המהפך של דינה

03.12.20

המגוון אנושי

שווים כמו כולם

15.09.20

המגוון אנושי

רשת של שגרירים

04.06.20