המגוון אנושי

שווים כמו כולם

15.09.20

מתמודדי הנפש מעמותת שווים נקלטו כמלקטי אונליין בסניף בזל בפתח תקווה. זה קרה בזכות נכונות יוצאת דופן של שופרסל, תוכנית הדרכה ייחודית ובעיקר הרבה חום וקבלה מעובדי הסניף ומכל המעורבים בפרויקט. הכבוד הוא של כולנו.

חברות רבות משלבות עובדים עם מוגבלות, אם מכורח החוק ואם כתפיסה קהילתית – אבל רק מעטות מוכנות לתת הזדמנות לאוכלוסיית נפגעי הנפש.
בנובמבר 2019 פנתה לשופרסל ליאת אסתרוביץ' מעמותת שווים, כדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה. מדובר בעמותה לשיקום תעסוקתי, המסייעת לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים להשתלב בשוק העבודה החופשי. המטרה היא "תעסוקה מַעֲבָרִית", שנועדה להכשיר את המתמודדים ולהעניק להם כלים ועצמאות כדי לעבוד בהמשך בשוק החופשי. ליאת נפגשה עם שרון נשלסקי, מנהלת משאבי אנוש סניפים, שהרימה את הכפפה והציעה לשלב את המשתקמים בסניפי האונליין בתפקידי ליקוט. מבחינה מקצועית, מדובר בהחלטה אמיצה. מסביר שרון דן, מנהל סניף בזל בפתח תקווה: "יש בסניפים עובדים רבים עם מוגבלויות שונות, אבל מלקט זה תפקיד מורכב. לא מדובר בחוליה אחת בשרשרת – מלקט הוא כל השרשרת".
אבל בשופרסל אוהבים אתגרים – ואוהבים בני אדם. בסוף שנת 2019 יצא הפרויקט לדרך בסניף בזל. כעבור הכשרה מותאמת של ארבעה שבועות, החלו המועסקים החדשים לעבוד בסניף כמלקטי אונליין. 10 עובדים, המתמודדים עם קשיים נפשיים ורגשיים שונים, קמים מאז כל בוקר לעבודה, מלקטים הזמנות ומרגישים כמו כל עובד אחר. עובדי סניף בזל מתייחסים אליהם בשוויוניות ובקבלה, וכל המערכת נרתמת לתמוך. כבוד, כבר אמרנו?
את הקבוצה מלווה מנחם, מדריך שיקומי שעבר בעצמו הכשרה כמלקט באונליין. מנחם דואג לכל הצרכים של עובדי שווים ומהווה גורם מתווך מול יתר עובדי הסניף. עוז קרן דאבוש ממחלקת הדרכה עזר לבנות את תוכנית ההכשרה ואת הקורס, וממשיך להגיע ולעזור היכן שיכול. שירין שהוואן, מנהלת מחלקת אונליין, הדריכה את ראשי הצוותים שלה איך לעבוד עם הקבוצה וכיצד להתנהל בנושא. שירין הייתה נוכחת במהלך הקורס, הדריכה את הבק-אופיס איך להתייחס לעובדים החדשים, ותמיד נכונה לעזור כשצריך.
ובזמן שהמלקטים החדשים עובדים בהצלחה – גם תחת העומס העצום של ימי הקורונה – ליקטנו עבורכם כמה תגובות מהמעורבים בפרויקט. שרון דן, מנהל הסניף: "כולם אצלנו, עד אחרון העובדים, מקבלים ומכילים. היום אני מרגיש גאווה אמיתית". שי לימונד, מנהל תפעול אונליין: "כמי שמתעסק יותר עם הצד התפעולי והמסחרי, היום אני מבין שאפשר לשלב רווחיות עם ערכים".
ומסכמת ליאת מעמותת שווים: "שופרסל וכל הצוות נותנים לנו הזדמנות להיות חלק בלתי נפרד מהסניף, ודואגים לכל מה שנחוץ כדי שהמתמודדים שלנו ייקלטו בהצלחה בעבודה. בכל ביקור שלי בסניף אני מתרגשת מחדש לראות את עובדי שווים עם חיוך ועיניים בורקות. תודה, שופרסל, על שאתם עושים מעל ומעבר כדי שהפרויקט הזה יצליח".

לידים לפיזור

שרון דן, מנהל סניף בזל: "כולם אצלנו, עד אחרון העובדים, מקבלים ומכילים את המתמודדים. היום אני מרגיש גאווה אמיתית"

שי לימונד, מנהל תפעול אונליין: "כמי שמתעסק יותר עם הצד התפעולי והמסחרי, היום אני מבין שאפשר לשלב רווחיות עם ערכים"

ליאת אסתרוביץ', עמותת שווים: "בכל ביקור שלי בסניף אני מתרגשת מחדש לראות את העובדים שלנו עם חיוך ועיניים בורקות"



כתבות אחרונות

המגוון אנושי

יש חסד, אין ספק

25.03.21

המגוון אנושי

המהפך של דינה

03.12.20

המגוון אנושי

מכשירים מנהלים מוכשרים

11.09.20

המגוון אנושי

רשת של שגרירים

04.06.20