מעוררי השראה

אנשים של כבוד

03.02.21

תוכנית כבוד. זה הדדי יצאה לדרך ואתם מוזמנים להיות חלק ממנה!
יצאנו לבדוק – מה זה כבוד, למה זה חשוב, מה עושים במקרים לא תקינים
ואיך כל אחד מאיתנו בשופרסל יכול להשפיע על סביבת עבודה בטוחה, תומכת ונעימה.

 

להיות אנשים של כבוד, זה במילים פשוטות, 'להיות בני אדם' ובשופרסל אנחנו עדים יום יום לדוגמאות של התנהגות מכבדת, חברית, אכפתית ורגישה כלפי לקוחות וכלפי חברים שעובדים איתנו בצוות.

'להיות בני אדם' אומר גם להכיר בחולשות שלנו ולעשות מאמץ לשפר אותן. במציאות המהירה והעמוסה של שופרסל, בתוך המשימות והלחצים שמביא איתו כל יום עבודה, התנהגות איכפתית ורגישה כלפי אנשים שעובדים איתנו היא לפעמים אתגר לא פשוט. כדי לעשות את זה נכון, נבנתה התכנית כבוד. זה הדדי שתיושם לאורך כל השנה בכל הסניפים והיחידות של שופרסל.

 

התוכנית נועדה לוודא שכל עובדת ועובד שופרסל מרגישים בטוחים במקום העבודה, עובדים באווירה חיובית ומקבלים יחס מכבד ותומך, ולא פחות חשוב – לתת לכל אחד שנמצא במצב לא תקין או רואה בסביבתו יחס לא הולם לעובד, מגוון של אמצעים לספר על כך לגורמים בארגון ולקבל עזרה ומענה למצב.

 

 

כבוד זה ערך עליון

 

בסניף גילה ירושלים, פגשנו כמה 'אנשים של כבוד' ולא במקרה. עבור יוסי ממו מנהל הסניף, התנהגות של כבוד היא ערך עליון, והוא מנחיל זאת לכל העובדים והמנהלים בסניף.

 

כששואלים את רות גאורי, מנהלת מחלקת החלב בסניף, מה זה כבוד בשבילה, התשובה מאוד פשוטה: "לאהוב כל אדם כמו שאתה אוהב את עצמך וגם אם קשה, לא להפסיק לחייך כי הכל מגיע מחיוך". רות עלתה לארץ מלטביה לפני עשרים שנה והיא דוגמה למקצועיות ושירותיות ללקוחות. לצד זה, היא דמות שמהווה אוזן קשבת לכל עובד שזקוק לכך בסניף. "אם יש עובד במצוקה, היא תמיד תשים לב ותמצא את הדרך לדבר איתו", מספר יוסי מנהל הסניף. "אם צריך, היא פונה אליי כדי לבדוק כיצד ניתן לסייע, והכול בשקט, בלי שאף אחד ידע מזה. היא תמיד מחייכת ומקרינה שמחה ורואה את הטוב באחר – והכול בשקט ובצניעות".

 

 

לקאזם מרעי, מנהל מחלקת בשר בסניף גילה, קוראים בסניף "האבא של כולם". קאזם בן ה-61 הוא ה"מוכתר" של הסניף – מנהיג טבעי ואיש ערכִי שכולם רוחשים לו כבוד  "להתחשב, לדבר בכבוד זה לזה, לתת לכל אחד יחס ללא התנשאות – זהו כבוד מבחינתי", אומר קאזם. ולא רק אומר: איפה שצריך לתת יד – הוא שם והוא גם המגשר שמסדר כל מחלוקת בין עובדים.  "אלוהים ברא את כולנו כבני אדם מכל המגזרים והעדות, וגם את בעלי החיים", אומר קאזם, "בכל מצב חייבים לכבד אחד את השני גם אם יש מחלוקות. ככה חינכתי את הבנים שלי, לכבוד, לשוויון ולאהבת אדם באשר הוא.

יוסי, מנהל הסניף, נותן דוגמה להשפעה של קאזם. "היה לנו בסניף עובד קצת שקט וסגור. קאזם לקח אותו לשיחה והסביר לו כמה חשוב להגיד בוקר טוב. קשה לתאר כמה שדברים קטנים כאלה תורמים לאווירה בצוות. כדי להצליח בעבודה, חשוב קודם כול להיות בנאדם".

קאזם מרעי, יוסי ממו ורות גאורי מסניף גילה

 

דוגמאות כמו בסניף גילה, אפשר למצוא בכל סניפי שופרסל ואת האנשים של כבוד – עובדים מכל התפקידים וממגוון סניפים ברחבי הארץ, תוכלו לפגוש על קירות הסניפים כחלק מהתכנית. אלו עובדים שלאורך שנים ידועים ככאלה שמתייחסים בהתחשבות לחברים לעבודה, מדברים בנועם, מקשיבים ועוזרים – גם בזמנים לחוצים וגם במקרים של טעות.

כמוהם, כל אחד ואחת מעובדי שופרסל יכולים להיות אנשים של כבוד. אחריות אישית התנהגות מכבדת לחברים ועירנות למקרים בהם חברים בסניף או ביחידה נמצאים במצב לא נוח או תקין  – הם אלה שישמרו על יחסים טובים, אוירה נעימה וטיפול מקצועי במקרים שדורשים טיפול.

 

 

יש לכם למי לפנות

 

במסגרת התכנית כבוד זה הדדי, הורחבו אמצעי הפניה כדי לאפשר לכל אחד מעובדי שופרסל לפנות לעזרה במצבים בהם הם חווים בעצמם מצב לא נעים או רואים בסביבתם מצב כזה.

 

לאלו מכם שמעדיפים לפנות לגורם מוכר בסניף, ניתן לפנות למנהל הסניף או לנאמנ/ת כבוד. שני הגורמים יתנו מענה בשטח לעובדים הזקוקים לכך ואם יש צורך, גם יעבירו את הטיפול לגורמים המטפלים. רשימת הנאמנות בכל אחד מהסניפים מופיעה באפליקציה לשימוש כל העובדים.

ניתן לפנות ישירות גם באמצעות טופס פנייה באפליקציית העובדים ולמי שמעוניין לפנות בצורה אנונימית, הורחב הקו החם האנונימי של מבקר החברה וצוותו לטיפול גם בפניות בנושא כבוד. בחודשים האחרונים הגיעו פניות של עובדים בערוצים אלה, וצוות הביקורת מטפל בהן מיידית.

 

 

אתם שותפים בבחירת אנשי הכבוד של הסניף

 

כחלק מהתכנית תתלה בימים הקרובים תיבת הכבוד בחדר הצוות של כל סניף וכל העובדים מוזמנים להשתתף בבחירת 'איש/ה של כבוד' חודשי של הסניף.

זוהי הזדמנות נהדרת להביע הערכה לחבר או חברת צוות שעזר לכם או לחבר צוות אחר בסניף – כזה שהתנהג ברגישות, בכבוד ובאנושיות לאחרים.

 

כל מה שצריך הוא לבחור את הכרטיס שמתאים להתנהגות, לרשום את שמכם ואת שם העובד שעליו אתם ממליצים, להוסיף משפט קצר על ההתנהגות שגרמה לכם לבחור בו או בה ולהכניס לתיבה. העובד שקיבל את מספר ההמלצות הגבוה ביותר מחבריו יהיה איש הכבוד של החודש ויקבל שי ותעודת הוקרה!



כתבות אחרונות

מעוררי השראה

כבוד לגולדה

25.03.21

מעוררי השראה

אנשי הכבוד של שופרסל

25.03.21

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20