טור אישי

דבר העורכת – סמדר כדר חורש

25.03.21

חברות וחברים,

 

שנת הקורונה, תקופה שכמוה לא היכרנו, לימדה אותנו שיעור בהיבטים רבים. מציאות החיים של כולנו השתנתה – בעבודה ובבית, בתרבות הפנאי ובמפגשים החברתיים, וגם בדאגות החדשות: לבריאות, לפרנסה, לסבא וסבתא המבודדים בבית, לילדים המשתעממים מול הזום.

 

בשנה של מגפה (והלוואי שסיומה כבר נראה באופק) למדנו להתנהל עם החששות, לתפקד תחת לחץ, לתרגל את החוסן האישי והמשפחתי וליישם חיי שגרה גם במצב של אי ודאות ושל מציאות משתנה.

 

לכל מטבע יש שני צדדים. הקורונה לקחה מאיתנו לא מעט, אבל גם העניקה לנו "ארגז כלים" חדש: החל מהיכולת להעריך מחדש את אותם דברים קטנים ומובנים מאליהם, ועד לקפיצת המדרגה הדיגיטלית ולהבנה שניתן לבצע דברים רבים מרחוק: לשמור על קשר עם היקרים לנו, לקיים פגישות עבודה, לקבל ייעוץ רפואי – וגם לנהל למידה אישית וארגונית אפקטיבית.

 

אותו "שיעור" שקיבלנו מהקורונה מתחבר למושג "למידה", ומביא איתו עידן חדש של תרבות ידע ארגונית. גם ההצלחה העצומה של שופרסל בתקופת המשבר נובעת מלמידה שקדנית – קריאה נכונה של השוק, תשתיות שנפרסו בחוכמה, היכולת ללמוד במהירות מצב חדש ולהיערך אליו תוך כדי תנועה. שופרסל היא ארגון לומד, וזהו סוד כוחה. ארגון לומד מורכב מאנשים לומדים – במטה, בכל שדרות הניהול ובשטח – כאלה שמסוגלים לעבד וליישם ידע חדש, שלא מפחדים משינוי, שיש להם תשוקה להצליח ולהתקדם.

 

ידע הוא כוח להוביל – וכדי להוביל אנשים להצלחה, נדרשת גם שפה ארגונית מדויקת. לכן שינינו את שמה של מחלקת ההדרכה ל"מחלקת למידה ופיתוח ארגוני". המושג "למידה" משקף תהליך אקטיבי ומתמשך, שלעובד יש בו תפקיד מרכזי. גם כאן יש שני צדדים למטבע: שופרסל מעניקה לכם את כל הכלים לחוויית למידה דיגיטלית, המשלבת מגוון ערוצים ותוכניות; אבל מי שאחראים ללמידה האישית והופכים לשותפים פעילים בחזון של העמקת הידע, הפיתוח וההעשרה, הם העובדים והמנהלים ברשת – אתם.

 

גם המגזין שבידיכם הוא חלק מעולם הידע המקיף של שופרסל. ידע הוא לא רק "תורת לחימה" ארגונית – אלא גם הסיפורים האנושיים, האישיים ולפעמים הפיקנטיים שמאחורי ההתרחשות הארגונית. בגיליון הנוכחי תוכלו לפגוש את אנשי רשת האקספרס שלנו לצד הרובוטים שמטיילים לנו בסניפים, את מנטורית היופי של Be ואת ראשי הצוותים באונליין, את הסיפור שמאחורי כניסת הקנאביס לבתי המרקחת, את ההווי המיוחד בסניף גולדה, את העובדים המרגשים של "יש חסד", וכמובן – "אנשים של כבוד" מכל רחבי הרשת.

 

וכמו בשאר ערוצי הידע שלנו – כדי שתוכלו ליהנות מהסיפורים בפלטפורמות שונות, המגזין ממתין לכם גם במהדורה מודפסת וגם במהדורה דיגיטלית.

 

בברכה קריאה נעימה,

 

סמדר כדר-חורש,

מנהלת מחלקת למידה ופיתוח ארגוני