במגמת צמיחה

קנאביס? קנה Be!

25.03.21

 

 

רשת הפארם של שופרסל מתחילה בימים אלה לספק ללקוחותיה קנאביס רפואי על פי מרשם, בשישה מסניפיה. מדובר במהלך עסקי, שירותי והדרכתי, שדרש בניית תשתית מתאימה והיערכות של רוקחי הרשת. "שיווק הקנאביס הוא נדבך נוסף במתן שירות מעולה למטופלים וללקוחות שלנו", אומר אורי וטרמן, מנכ"ל Be

 

מהפכת הקנאביס מגיעה לשופרסל: רשת Be מתחילה בימים אלה לספק קנאביס רפואי בשישה סניפים ראשונים שלה, ובכוונתה להרחיב את הפריסה לסניפים נוספים במהלך השנה בכפוף לאישורי משרד הבריאות. סניפי Be הראשונים שאושרו למכור קנאביס במרשם רופא הם עזריאלי חיפה, קניון סירקין בפתח תקוה, בית החולים שערי צדק בירושלים, המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב וסניפי קרית אתא ורחובות מזרח.

 

בהמשך השנה יצטרפו לסניפים המנפקים קנאביס גם בתי המרקחת של Be בבתי החולים

הלל יפה, בילינסון, וולפסון, במרכזים רפואיים כמו אסותא ועוד – כך שעד סוף השנה תשווק הרשת קנאביס רפואי בכ-20 סניפים ברחבי הארץ.

 

מבחינתה של שופרסל מדובר בכניסה לתחום חדש – מהלך עסקי ושירותי שכורך בתוכו היבטים רבים, מהיערכות מתאימה ועד להכשרת הרוקחים, ונעשה באמצעות התשתית הרחבה של 101 סניפי Be – 87 מהם סניפים עצמאיים ועוד 14 בתי מרקחת הפועלים בתוך סניפים גדולים של שופרסל.

 

 

בעתיד: קנאביס גם באונליין

 

אורי וטרמן, מנכ"ל Be, מציין כי שוק הקנאביס הרפואי מצוי בצמיחה ומגלגל כ-600 מיליון שקל בשנה. "בישראל יש כיום 80 אלף זכאים למרשם קנאביס רפואי, והשוק הזה גדל מדי חודש בכ-3,000 צרכנים חדשים", הוא אומר. וטרמן מסביר, כי עד כה המכירה לא הייתה כדאית בגלל הרגולציה המורכבת. "עם הספקים הנכונים והתשתית הנכונה, אנו צופים שזו תהיה הצלחה עסקית שמשלבת שירות וחוויית לקוח. המטרה שלנו היא לבחור את הזנים האיכותיים ולמכור במחיר הוגן, בדגש על שירות מעולה, זמינות של מלאי שוטף ומוצרים איכותיים".

 

לדבריו, קיימים פערים משמעותיים בין הזנים השונים של הקנאביס מבחינת איכותם. "במחקרים שביצענו גילינו שלאיכות הזן יש משקל גדול בהחלטת הצרכנים. זהו עולם ידע שלם. אנחנו מקימים מערך שיתמוך בכל עולמות המידע סביב קנאביס, ובעתיד הקרוב נאפשר גם להזמין קנאביס עד הבית על גבי תשתית האונליין".

 

 

קורס קנאביס רפואי לרוקחים

 

מי שמוביל את הכניסה לתחום החדש ב-Be הוא חאתם עמשה, מנהל תחום הרוקחות ברשת. "חיכינו שהשוק יבשיל ושנוכל להבטיח אספקה של סחורה איכותית וזמינה למטופלים", הוא אומר, "המפתח לטיפול איכותי הם זמינות ורצף טיפולי, והיה חשוב לנו להיכנס לתחום הזה רק כשאנו יכולים להבטיח אספקה רצופה וזמינה. בקנאביס הרפואי הרצף חשוב מאוד, בכדי שנוכל לספק למטופל את אותו מותג הקנאביס שהוא רגיל לקחת".

 

לצורך הכניסה לתחום החדש חתמה הרשת על הסכמים עם מספר חברות מובילות המגדלות ומספקות קנאביס רפואי, עברה תהליך אישור פרטני של כל אחד מבתי המרקחת על ידי יק"ר – היחידה לקנביס רפואי של משרד הבריאות, ואף נדרשה להתקין בבתי המרקחת כספות מיוחדות.

 

חלק מרכזי בהיערכות היה בניית קורס הכשרה ייעודי לרוקחים בעולם הידע החדש הזה. "אנו משלימים בימים אלה את הסבב החמישי של קורס קנאביס רפואי לרוקחים", אומר חאתם, "מכל סניף נבחר יצאו להכשרות האלה שניים-שלושה רוקחים, והם סיימו את הקורס עם תעודה רשמית של משרד הבריאות. אלו הם לימודי הסמכה שאנו מקיימים בהשקעה כספית לא מועטה, במטרה לפתח את התחום החשוב הזה עם כל עולמות הידע הקשורים אליו".

 

רוקחי Be בקורס קנאביס רפואי

 

 

היתרון: סניפים בבתי החולים

 

לדברי חאתם, היתרון התחרותי של Be מול יתר הגורמים המשווקים קנאביס רפואי, נעוץ בשני גורמים: תפיסת השירות של הרשת ומיקומם של סניפים רבים בתוך בתי חולים ברחבי הארץ. "לרשת Be יש סניפים בכעשרה בתי חולים, מה שמאפשר לנו לפגוש את המטופל בתוך בתי החולים בעת האשפוז וביציאה ממנו. זהו מיקום אסטרטגי שיסייע לנו להתחבר ישירות למחלקות הרלוונטיות כמו כאב, אונקולוגית, גסטרו – ולהשתלב במענה שהחולה מקבל כחלק מהמעטפת הטיפולית".

 

זה לא היתרון היחיד: בעוד שרשתות מתחרות משמשות כנקודת מכירה נטו, Be מתכוונת למנף את הידע הרוקחי ואת תפיסת השירות של הצוותים כדי ליצור עולם של ידע שיועבר ללקוחות. "אצלנו המגע עם המטופל הוא הרבה מעבר לקנייה. אנחנו פועלים כדי לתת דגש מאוד חזק על נושא הייעוץ וההדרכה הרוקחית בנושא הקנאביס והשימוש בו. שירות לצרכן הוא חלק מרכזי בחזון שלנו. הכול מתחבר ל'אני מאמין' של הרשת, לפיו רוקחות היא מקצוע קהילתי והרוקח הוא יועץ בריאות בקהילה".