בארבע עיניים

Be זה ביוטי

25.03.21

 

מנטורית הטיפוח גליה תורן חן, יועצת אסטרטגית לתחום הביוטי של רשת Be, מספרת על החיבור שהולך ומתחזק בין בית מרקחת לקוסמטיקה ובין בריאות ליופי, על מודל ההצלחה הייחודי של הרשת, על המגמות החדשות שהביאה איתה הקורונה – ואיך הופכים סניפי פארם למוקדי בילוי ותרבות פנאי, דווקא כשהעולם כולו נסגר

 

קוראים לה גליה תורן חן, היא מנטורית טיפוח ויועצת אסטרטגית בתחום הביוטי, ואת רשת  Be היא מלווה עוד מלפני הקמתה, מימי ניו פארם. אולי ראיתם אותה ב"מילון היופי" בערוץ 13 – תוכנית הלייפסטייל השבועית שהיא מגישה יחד עם סנדרה רינגלר וד”ר אלון לירן; אולי נתקלתם בספר החדש שלה בנושא מנהיגות נשית, "יוצאת מן הכלל", שהשיקה ממש לאחרונה; ואולי אתם נמנים על העוקבים הרבים של בפייסבוק ובאינסטגרם. בכל מקרה, שווה לכן ולכם לשמוע מה אומרת אושיית טיפוח כמו גליה תורן חן על המגמות האחרונות בתחום הביוטי, על הקונספט הייחודי של רשת Be, ועל האופן שבו השפיעה הקורונה על שגרת הטיפוח של כולנו (ואל תחמיצו את הטיפים שבסיום הכתבה).

 

גליה, ספרי קצת על החיבור שלך לרשת Be.

"הייתה לי הזכות להיות חלק מתהליך ההקמה ובנייה של הרשת. לנגד עינינו עמד הרצון לבנות חוויית יופי אחרת ברמה עיצובית ואנושית. התפיסה של Be אומרת שאנחנו כאן כדי לתת ללקוחה הרבה יותר מאשר מכירת מוצרים. זה התחבר מאוד לגישה שמניעה אותי. אני רואה את הקוסמטיקה לא כמשהו חיצוני ושטחי אלא כחיבור של גוף ונפש. המילה 'קוסמיין' ביוונית עתיקה היא חיבור בין גוף ונפש שיוצר משמעות. כבר אז הבינו שאלו הם הכלים של האישה להחצין את מה שקורה בפנים. מבחינתי זו ממש שליחות, לחבר נשים לעוצמה הנשית שחבויה בכל אחת. יש לכך השלכות פסיכולוגיות עמוקות והשפעה רבה על תחום הביוטי".

 

איך הגישה הזאת באה לביטוי בתקופת הקורונה?

"בשנה האחרונה ראינו בבירור איך אלמנטים נפשיים משפיעים על הטיפוח. שמנו לב למגמה הזאת והכרזנו ב-Be על שנת טיפוח ומצברוח. את ההשראה קיבלנו ממחקר באוניברסיטת אוסקה ביפן, שם חוקרי המחלקה לפסיכולוגיה ליוו נשים וגברים במשך שלושים שנה ובדקו ריטואלים של יופי וטיפוח. הם הגיעו למסקנה שמי שהקדישו שלוש עד חמש דקות ביום לטיפוח עצמי סבלו פחות מדיכאונות ומחרדות".

 

אז איך הקורונה השפיעה על הטיפוח?

"מאז פרוץ המגפה, לא רק שלא ירדנו במכירות הקוסמטיקה אלא רק עלינו – במיוחד בטיפוח העור. אנשים אומנם יצאו פחות מהבית אבל גם הביטו יותר במראה. ניכרה אומנם ירידה קלה בשפתונים, כאפקט לוואי של המסכות, אבל מאותה סיבה איפור העיניים התחזק. ראינו ביקוש גבוה יותר למוצרי טיפול באקנה בעקבות תופעה שנקראת 'מסקאקנה' – אקנה של מסכות, עלייה במוצרי ניקוי וקרמים, ובכלל צמיחה בתחום הטיפוח והבישום. החיים השתנו, אנשים לא הגיעו לדיוטי פרי, וחשו צורך בפיצוי לנפש על חשבון הבילויים והטיסות לחו"ל שנגזלו מהם. זו תופעה שרואים בכל משבר עולמי, מאז המיתון הגדול של שנות ה-30: אם אני בדאון, אם 'העולם חרב', לפחות שיהיה לי מייק-אפ חדש וריח טוב".

 

 

להתנחם בדברים הקטנים

 

כשכל עולם הקוסמטיקה נלחץ, וכולם דאגו למי יהיה כוח וחשק לטיפוח כשהציבור נכנס ל"מוד של הישרדות", דווקא בהנהלת Be האמינו שבתקופה כזאת אנשים יתנחמו בדברים הקטנים. ובאמת, בימי הקורונה והסגרים הרשת הפכה לסוג של מקום בילוי חלופי. "לקוחות הגיעו לסניפים, נהנו להיפגש ולשוחח", אומרת גליה, "המשכנו להיות שם עבור הלקוחות שלנו, והן המשיכו לגלות נאמנות אלינו".

 

איך זה התבטא במכירות?

"חווינו זינוק במכירות האונליין, לקוחות הזמינו מוצרים באתר או באפליקציה ובאו לסניף לקחת, או שלחו מוצרים כמתנת חג למשפחות. זו מגמה שנמשכת ואני מאמינה שהיא תישאר איתנו גם אחרי הקורונה. המיצוב של הצוותים שלנו כ'מומחיות יופי' הוכיח את עצמו בגדול".

 

באמת, למה דווקא "מומחיות יופי" ולא דיילות או יועצות?

"בהנהלת Be מדברים על מומחיות. כבר מתחילת הדרך הטמענו גישה סופר מקצוענית. מומחיות יופי הן מקצועניות בתחומן, הן לא יועצות ולא דיילות של מותגים. לדעת מה העור צריך ואיזה בושם יתאים – זו מומחיות. את המומחיות שלנו אנחנו מכשירים בהדרכות שטח, כאשר גם בקורונה סיירת מדריכות ביוטי מסתובבת בסניפים, וכמובן מרחוק – בכל חודש מתקיים וובינר שמדבר על דברים ספציפיים לקורונה, דגשים, טיפים ומוצרים חדשים. חדשנות היא מנוע הצמיחה העיקרי שלנו, ואנחנו חייבות להישאר מעודכנות באופנות, בטרנדים ובמגמות העולמיות".

 

מבחינת המסר ללקוח, מהו הבידול של Be בשוק?

"את הדבר הראשון והחשוב ביותר זיהינו כבר בתחילת הדרך. הבנו שהקהל שבע מאותן יועצות יופי ודיילות מכירה, וממש בורח מהן. היה לנו חשוב להתרחק מ'אווירת הציד' שיצרו בסניפי הפארמים דיילות או יועצות מטעם המותגים הגדולים, שהיו פשוט מסתערות על הלקוחה מכל עבר. לכן שינינו את התפקיד למומחיות יופי, שלא שייכות למותגים כאלה ואחרים אלא מחויבות לרשת וללקוחה בלבד. הן עוברות הכשרה אובייקטיבית ורואות לנגד עיניהן את האישה, את העור שלה ואת הצרכים והרצונות האישיים שלה. פיתחנו שיטת מכירה ושירות שנקראת 'שיטת חוויה', ששמה את חוויית הלקוחה במרכז".

 

 

החזון: לשדר בושם מרחוק

 

ב-Be שמים דגש לא רק על חוויית שירות אלא גם על יצירה בלתי פוסקת של עניין וחדשנות. "זו הדרך היחידה להתכוונן להובלה של השוק", אומרת גליה, "לגרום ללקוחה להאמין בך ולתת לה כל הזמן ערך מוסף".

 

תני דוגמה למוצרים חדשים שתומכים בכך.

"בפברואר השקנו מוצר חדש עם נטלי דדון, משפיענית רשת בולטת. מדובר בהשקה של מוצר מיוחד – בושם לשיער שאנחנו צופים לו הצלחה מיוחדת. קצת רקע: ככל שהאזור שנבשם הוא שומני יותר, כך אחיזת הבושם תהיה טובה יותר והניחוח יישאר יותר זמן. לכן תמיד ממליצים לרכוש בושם עם קרם גוף כמצע שומני, כי כך מולקולת הריח נתפסת הכי טוב. בקרקפת יש את ריכוז בלוטות השומן הגבוה ביותר, ולכן בושם לשיער מעניק שובל של ניחוח שנשאר לאורך זמן ומביא איתו הרבה מחמאות. זהו בושם לא רגיל, בלי אלכוהול ששורף את השיער ועם מרכיבי טיפוח לסיב השערה. דוגמה נוספת למותג שהתחזק מאוד השנה הוא אלין כהן, שהפכה להיות בין מותגי האיפור הבולטים אצלנו ברשת בגלל התוכן הדיגיטלי החזק שלה. בקורונה אנשים נשארו בבית, צרכו הרבה יותר תוכן ברשתות, וזה עבד מצוין עבור מותגים שחזקים גם בדיגיטל וגם על המדף".

 

בקורונה אי אפשר לאפר לקוחות בסניף. איך מתמודדים עם זה?

"נכון, כחלק מהנחיות התו הסגול אסור לאפר כיום בנקודות מכירה וזה שינה את השיטה שבה אנו עובדים. כאן נכנסה לתמונה הטכנולוגיה שמייצרת עבורנו חוויית לקוח דיגיטלית מרחוק. יש לנו אפליקציית הדרכה עם אזור שלם שנקרא ביוטי קולג', ואליו העלינו אפשרות לבחירה מרחוק, כאשר מומחית יופי פותחת בפני הלקוחה באפליקציה את כל הגוונים והמוצרים. יצרנו שיתופי פעולה עם חברות כמו לנקום, שגם אצלן רואים באתר את כל המייקאפים, ובאפליקציה קל יותר לפרוס מניפת צבעים עם התאמת גוונים מדויקת".

 

איך מתאימים בשמים מרחוק? יש כבר טכנולוגיה לכך?

"כבר בהשקה הראשונה של Be השתמשנו בסניפי הקונספט שלנו במערכת להתאמת בשמים דיגיטלית, ראשונה מסוגה בארץ. מקלידים שם של בושם, האלגוריתם נותן טיפים ועושה את המאץ', ממש יודע להתאים בושם ללקוחה. מומחיות היופי שלנו יודעות לבצע התאמות ייחודיות וכחלק מכך גם לייצר עבור הלקוחה קוקטיילים בבישום, שמעניקים חתימה אישית אינדיבידואלית. אנחנו נותנים ללקוחה צמיד בד ועליו עושים שילובי ריח, למשל מתיזים עליו קלואה יחד עם בושם פרחוני רענן שמייצר ניגודיות. אם הלקוחה אוהבת את השילוב אנחנו מציעים לה להסתובב עם הצמיד המבושם ולחוות כיצד הקוקטייל מתקבל לאורך שעות. זהו אלמנט שיווקי הדרכתי שמתחבר ישירות לחוויית הלקוח. כל הרעיון הוא לייצר טוויסט אחר, משהו שהלקוחה תיקח איתה. לגבי ריחות מרחוק – זה עוד לא כאן, אבל הטכנולוגיה כבר קיימת. חברת סוני הייתה ראשונה ליישם את הטכנולוגיה עם מתקן מיוחד שמתחבר לסוני פלייסטיישן, ובמשחקי פיפ"א, בכל פעם ששחקן עושה גליץ', 'יודע' לשחרר ריח של דשא. זה יכול להיות יישום אדיר בהמשך, ואני בטוחה שלא רחוק היום שנוכל לשדר ניחוחות דרך האתר או דרך מכשיר קצה שיהיה מחובר למחשב בבית".

 

 

כי כל אישה היא מלכה

 

לקראת יום האישה שחל ב-8 במרץ, הושק ברשת פרויקט שנקרא Be a Queen והזמין כל אישה להיכנס לרשת ולהרגיש מלכה. "חילקנו לכל לקוחה כתר עם הכיתוב הזה", אומרת גליה, "נשים רבות נענו, שמחו להרגיש מלכה לרגע, באו להצטלם איתנו וזכו בפרסים. אנחנו לא מפסיקים לחשוב על הדבר הבא. לדוגמה, אנחנו שמים דגש על נושא הגיוון האנושי ולא מקדשים את מודל היופי הקלאסי של בלונדינית רזונת עם עיניים כחולות. הלקוחות שלנו הן נשים מכל המגזרים, הצבעים והמידות. החשיבה שלנו לא נוצרת מתוך תכתיבים גבריים או ממודלים מיושנים של תפיסות יופי. אנחנו כאן לעוצמה נשית, יוזמה נשית ואקטיביזם נשי, הבנה שיש מקום לכל אישה ולכל סוגי היופי. זו הגישה שלי ולשמחתי הרבה מצאתי שותפים נאמנים בהנהלת הרשת, שמאמינים כמוני שיופי הוא from within".

 

לסיכום, מה היית אומרת לעובדי ועובדות Be?

"צוות עובדי הרשת הוכיח את עצמו מעל ומעבר בתקופת הקורונה והיווה משען רציני ללקוחות שלנו. מומחיות היופי שלנו לא הפסיקו לתת שירות מצוין, לפעמים ממש תמיכה פסיכולוגית ללקוחות. הן הרימו טלפונים ללקוחות הקבועות כדי לשאול מה נשמע ואם הן צריכות משהו, ומי שנזכרה במהלך השיחה שחסר לה מוצר מסוים – דאגנו לה מיידית במשלוחים או בשירות עד הרכב, שהעובדים שלנו ביצעו עבור כל מי שלא רצה להסתכן ולהיכנס לחנות. יזמנו פעילות עם וולט בערים שבהן השירות פעיל, ותוך ארבעים דקות מההזמנה המשלוח היה אצל הלקוחה. בזכות הצוות הנהדר שלנו למדנו להפיק את הטוב גם מהמצב המורכב הזה. מגיע כל הכבוד לעובדות ולעובדים שלנו, הם הראו לנו איזה הון אנושי נהדר יש לנו כאן. אני מכירה מצוין את כל השוק ואת כל המתחרים, ויכולה לומר בפה מלא: הצוותים שלנו ב- Beהם הטובים ביותר בשוק".

 

 

 

 

 

 

טיפ-טיפוח

 

אוטוטו קיץ, עדיין קורונה – 10 טיפים לטיפוח האישי באביב 2021

 

 

  1. העור שלנו – והמסכות

מסכות הקורונה הביאו עימן תופעת עור חדשה – "מסקאקנה", חיבור של מסכה ואקנה.

אנחנו נכנסים לקיץ, ולכן תופעת הפצעונים והאדמומיות שמתחת למסכה צפויה להתגבר.

מה עושים? שוטפים פנים עם סבון ייעודי עדין שלוש פעמים ביום, מקפידים לעטות מסכות כותנה ולהחליפן בתדירות גבוהה, ומשקיעים במסכות ניקוי טובות.

 

  1. איפור עיניים זה נוכחות

אולי הכי חשוב בימי הקורונה – כי זה מה שרואים עכשיו! מומלץ להשקיע במבט, כדי לשמור על הנוכחות שלך גם מאחורי המסכה. נוסחאות מסקרה נטולות פרבנים הן המומלצות, כי הן אינן יוצרות רגישות ומתאימות לכולנו, גם למרכיבות עדשות מגע.

 

  1. נשירת שיער: יש פתרון

המתח והסטרס הגבוה של עידן הקורונה גורמים לנשירת שיער מוגברת. אל תתייאשו, יש מה לעשות: על סרום לקרקפת כבר שמעתם? אם לא, אנחנו שמחים לחדש לכם. אפשר להשיג נוסחה שוויצרית מצוינת של המותג "קאליס" בסניפי Be.

 

  1. שגרת טיפוח, In & Out

כשאתם במתח כדאי לכם לשלב טיפוח מבפנים ומבחוץ. ישנם תוספי תזונה נהדרים שתומכים בשגרת טיפוח לחיזוק השיער, העור והציפורניים. השילוב המנצח הוא טיפוח על ידי מריחת קרמים ונטילת תוספים עשירים בנוגדי חמצון, קולגן, חומצה היאלורונית, ויטמינים ומינרלים. התייעצו עם הרוקחות והרוקחים שלנו, ותגלו איזה תוסף מתאים לכם.

 

  1. טיפוח ביתי: הדבר הבא

השנה האחרונה לימדה אותנו שלא כדאי להיות תלויים במספרות ובמכוני קוסמטיקה. מומלץ להצטייד במכון ביתי משלכן: פן מקצועי, מסלסל או מחליק שיער כמו של מספרות, מכונת UV לג'ל בציפורניים – ואתן מסודרות גם בסגר. את כל אלה ועוד תמצאו בקטגוריית הטיפוח המקצועית בסניפי Be.

 

  1. טיפוח הוא מצב רוח!  

זה המוטו שלנו ב-Be. גם אם אתן ואתם מרגישים קצת ב"דאון", אל תוותרו על ריטואל טיפוח קצר מדי יום. מחקרים בפסיכולוגיה מוכיחים חד משמעית כי זו דרך נפלאה להפחית מתח וחרדה.

 

  1. בישום: כי האביב כבר כאן

לקראת עונת האביב והתחממות מזג האוויר, כדאי להחליף את מלתחת הבישום שלנו ממש כמו שמחליפים לבגדים קלים. משפחות הבשמים המועדפות לאביב-קיץ הן רעננות, עציות ופרחוניות, ולא מתובלות מדי.

 

  1. קוקטייל זה הכי אתן!

כדי להיות מיוחדות ובלתי נשכחות, אנחנו ממליצים לכן לשלב שני בשמים – אחד רענן והשני עמוק יותר – ביחד על העור. כך תקבלו שובל ניחוח משכר שהוא רק שלכן. מומחיות היופי והבישום בסניפים עברו השתלמויות בנושא ויידעו להמליץ לכן על קוקטיילים מנצחים.

 

  1. איפור מתחת למסכה

גם אם לשפתון שלנו קשה להחזיק מתחת למסכה – אל תוותרו על קצת צבע בחיים! אתן מוזמנות לעבור לעיפרון תוחם שפתיים על כל השפה, זהו פתרון נפלא.

 

  1. ריטואל יופי אישי יומי

הילדים משגעים אותך? לחץ בעבודה? סגרי את הדלת לחמש דקות ביום והשקיעי במריחת שגרת הטיפוח שלך: ניקוי, סרום, קרם לחות וקרם עיניים, בוקר וערב חובה לשמירה על העור ועל השפיות שלך 😊

 

 

 

 

 

 

 

 



כתבות אחרונות

בארבע עיניים

סמנכ"ל בגובה העיניים

11.09.20

בארבע עיניים

בריאות בימי קורונה

08.04.20

בארבע עיניים

"שופרסל היום זאת החזית"

06.04.20