המגוון אנושי

רשת של שגרירים

04.06.20

אנחנו חיים בעולם של רשתות: מקום העבודה שלנו, שכולנו רוצים בהצלחתו, הוא רשת קמעונאית – והמקום שבו מתנהלת כיום רוב התקשורת האנושית הוא הרשת החברתית. פרויקט השגרירים של שופרסל מחבר בין שניהם.

 

כולנו צרכנים דיגיטליים: את רוב התוכן שלנו אנו צורכים בסלולר, במחשב, בטאבלט – וחלק לא קטן מחיינו החברתיים מתנהל ברשתות החברתיות. ברור מאליו, שגם הלקוחות שלנו הם כאלה. אז איך מגיעים אליהם בצורה הטובה ביותר, עם המסרים השיווקיים והתדמיתיים של שופרסל? אחת הדרכים היא לייצר נוכחות קבועה ברשתות החברתיות דרך אנשים אמיתיים, שמקדמים את שופרסל באופן אותנטי – פשוט, כי הם באמת גאים במקום העבודה שלהם.

 

בשופרסל הבינו מזמן את הערך העצום שיש למשפיעים כאלה במרחב הדיגיטלי, והוציאו לדרך את פרויקט "נבחרת השגרירים של שופרסל". מחזור ראשון סיים את הקורס וכבר פועל במרץ ברשתות החברתיות. מדובר בכ-40 עובדות ועובדים מכל הארץ, שעברו בהצלחה ריאיון אישי והמלצות מנהלים ונבחרו לפרויקט מתוך 138 שהגישו מועמדות.

 

 

 

שקוף, אמיתי ובגובה העיניים

השגרירות והשגרירים שלנו נועדו לחזק את השיח החיובי על המוצרים והשירותים של שופרסל, לתרום לחיזוק המותג ולסייע בניטור ומענה לשיח השלילי ברשתות החברתיות. אנחנו חיים בעידן שבו הצרכנים מחפשים מענה והמלצות בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ: שם הם מחפשים המלצות על מוצרים, מבקשים הנחיות לשימוש במוצר וגם מתלוננים על שירות. השגרירים שלנו נמצאים שם בכל מקרה, ויכולים לנצל זאת כדי לתקשר עם הלקוחות שלנו בגובה העיניים ובצורה שקופה ואמיתית.

ולמה בעצם לא להשתמש בתוכן ממומן? התשובה היא שאנחנו עושים שימוש גם בערוצים האלו – ועדיין אין תחליף לאנשים אמיתיים, שאכפת להם ושמדברים מהלב. העובדים שלנו הם כוח שיווקי גדול ואיכותי: באמצעותם אנחנו גם משיגים מטרות שיווקיות ואסטרטגיות, וגם תורמים לשיח הפנים-ארגוני. נבחרת השגרירים היא דוגמה מצוינת לפרויקט של רתימת עובדים וחיבורם לתמונה הגדולה ולסיפור שלנו.

 

 

מקרית שמונה ועד אילת

אז איך זה עובד תכל'ס בשטח? בדצמבר האחרון עברו חברי הנבחרת הדרכה מקיפה על הרשתות החברתיות, כתיבה נכונה, התאמת סוג התוכן, צילום בסלולרי, שימוש בסרטונים באמצעות תוכנות עריכה, ועוד יכולות הנדרשות כדי לשמש כמשפיעי רשת. הם כבר פועלים ברשתות, בקהילות מקומיות או ארציות שבהן הם פעילים ממילא, בעיקר בפייסבוק ובקבוצת וואטסאפ. התכנים שהם מפרסמים מאושרים ומקודמים על ידי גורמי ניהול התקשורת והשיווק בחברה, בהתאם לתוכניות העבודה.

רוצים לדעת עוד על השגרירים? אז קודם כול, רובם הגדול בכלל שגרירות! מדובר ב-29 נשים וב-11 גברים, כ-60% מהם מהשטח והשאר מהמטה. הסניף הדרומי ביותר המיוצג בנבחרת הוא אילת, והצפוני ביותר – קרית שמונה. חשוב לא פחות: אחד מחברי הנבחרת הוא חן גבאי מסניף צהלה, עובד עם צרכים מיוחדים. ואם זה לא גאוות יחידה, אז מה כן?

 



כתבות אחרונות

המגוון אנושי

יש חסד, אין ספק

25.03.21

המגוון אנושי

המהפך של דינה

03.12.20

המגוון אנושי

שווים כמו כולם

15.09.20

המגוון אנושי

מכשירים מנהלים מוכשרים

11.09.20