טור אישי

דבר יו"ר הועד – אריאלה סיסו (ראש השנה 2020)

11.09.20

משפחת שופרסל היקרה,

 

תקופת החגים בפתח, הקורונה עדיין איתנו – ולא נראה שהיא מתכננת להיעלם מחיינו כל כך מהר.

המגפה שפרצה בתחילת שנת 2020 שינתה את העולם, וספק אם הוא יחזור להיות כפי שהכרנו. אנו בשופרסל חווינו, יחד עם המדינה כולה, שנה שקשה עדיין לעכל אותה. מצד אחד, חששות אישיים לבריאות, דאגה למשפחות, קשיי בידוד – ומצד שני עומס עצום בעבודה שגדלה לפתע להיקפים שלא היכרנו, ומחויבות של כולנו להמשיך ולעמוד בחזית של השירות והאספקה למיליוני בתים בישראל.

 

ההתגייסות של כולכם בתקופה הזאת הייתה פשוט מרגשת. גם עכשיו אני חשה צמרמורת כשאני נזכרת בכל המקרים שבהם שינסתם מותניים, התגברתם על מצוקות אישיות, הגעתם לעבודה למשמרות ארוכות, החלפתם חברים שנעדרו מהעבודה, ונתתם שירות מדהים לציבור לחוץ, חושש, אפילו היסטרי בתחילת הגל הראשון.

המשכתם בעבודה הנפלאה שלכם גם ביציאה מתקופת הסגר, במהלך גל השני – וגם עכשיו, כשכולנו נערכים לתקופת החגים ותחילת שנת הלימודים, עם אותה אי ודאות שמאפיינת את השנה האחרונה אבל עם הרבה יותר ביטחון ואמונה ביכולת שלנו להתמודד. אחרי החודשים האחרונים, כולנו יודעים שאנחנו מסוגלים לעמוד בכל אתגר, כי אנחנו מחוברים לעבודה שלנו, מחויבים ללקוחות שלנו, ולפני הכול – באים מאהבה. לא ברור אם לקורונה יהיה חיסון או לא יהיה חיסון בקרוב; מה שכן ברור הוא, ששופרסל זורמת לנו בדם.

 

התפרצות המגפה שינתה את התוכניות שוועד העובדים רקם עבורכם לקראת השנה הזאת.

אבל, אנחנו לעולם לא מתייאשים, ותמיד מביטים קדימה. לצערי נאלצנו לבטל את יום העובד של 2020, אבל אני מבטיחה לפצות אתכם על כך! יום העובד הבא, שיתקיים אי"ה בחודש מאי, יתקיים הפעם במתכונת מורחבת של ארבעה ימים וללא תוספת תשלום – צ'ופר חד-פעמי שהשגנו עבורכם בעקבות שנת הקורונה, ובגלל שפשוט מגיע לכם! אני מתפללת שעד אז המצב ישתפר ונוכל כולנו לנוח מתקופת הקורונה ולפנק אתכם כמו שצריך וכמו שאנו יודעים ואוהבים לעשות.

 

אחת התוכניות שלא נעצרו בשנה המטורפת הזאת, היא תוכנית "כבוד זה הדדי".

יקיריי: זהו אולי הנושא החשוב ביותר במרקם החיים של כולנו כאן בשופרסל. מהמילה הפשוטה הזאת, כבוד, הכול מתחיל והכול נבנה. זהו הבסיס להצלחה של כולנו. כי אותה מילה בודדת משקפת כל כך הרבה: את מערכת יחסי העבודה אצלנו בחברה. את היחס שחשוב לנו שכולכם תקבלו, כעובדים ולפני כן כבני אדם. את ההתנהגות וההתנהלות שאנו מצפים לראות מכם, ביחס לחברים לעבודה, לעמיתים, לכפיפים, וכמובן ללקוחות שלנו.

חשוב מאוד שנזכור תמיד, שאצלנו "להיות בני אדם" זה לפני הכול. כל מה שנבנה כאן בשופרסל – האוניה הענקית הזאת שמפלסת את דרכה קדימה, בעוצמה ובביטחון, גם כשהים סוער – כל זה לא יחזיק מעמד, אם לא ננהג קודם כל כבני אדם.

כל אחת וכל אחד מאיתנו יכולים לממש את זה יום-יום ושעה-שעה: לא לפגוע, לא להעליב, לא להשפיל עובדים מול לקוחות או בכלל. כשעובד חולה, להתקשר אליו לשאול לשלומו. אם חברה לעבודה נעדרת בגלל מחלה תקופה ממושכת, לבוא לבקר אותה ולעדכן את הוועד. אם חלילה נפטר קרוב משפחה של עובד – להגיע לנחם. אם עובדת ילדה במזל טוב, לקפוץ לבקר אותה. כמו שמתנהגים עם חברים, כמו שמתנהלים במשפחה.

 

מערכת היחסים הפנימית בינינו, הקשר בין מנהלים לעובדים, והכבוד ההדדי שכולנו נותנים זה לזה – הם אלו שעושים את ההבדל. הם אלו שהופכים את שופרסל ליותר מאשר מעצמה קמעונאית – אלא גם לבית השני של כולנו, ולבית חם שאנחנו שמחים להיות חלק ממנו.

אני יודעת שאתם גאים להשתייך לחברה מדהימה כזאת, אז בואו נדאג שלכולנו יהיה בה רק טוב יותר!

 

אנחנו כאן בוועד ממשיכים לעבוד בשבילכם במלוא הכוח, בשגרת הקורונה ובתקווה לימים של שגרה רגילה, ולא שוכחים לרגע את משפט המפתח שלנו: "אחד בשביל כולם – כולם בשביל אחד". זו הערבות ההדדית שלנו. זו המחויבות שלנו אליכם, ושל כל אחת ואחד מכם לחברים לעבודה: לשתף פעולה ולהישאר יחד, בחברות ובכבוד, גם בקשיים וגם בחוויות הטובות. כי ככה זה במשפחה!

 

יקרים שלי, זכרו תמיד: אני אוהבת אתכם, מוקירה ומעריכה את האכפתיות העצומה שלכם, ומאחלת לכם ולמשפחותיכם שנה חדשה וטובה של פרנסה ושפע, בילויים ושמחת חיים, סיפוק מכל מעשה ידיכם – והכי חשוב, בריאות.

 

אוהבת אתכם,

 

אריאלה סיסו

יו"ר הוועד הארצי