טור אישי

דבר המנכ"ל – איציק אברכהן

25.03.21

עובדות ועובדים יקרים,

בדיוק לפני שנה בחודש מרץ פרצה מגפת הקורונה בישראל. המגפה טלטלה את חיינו והכתיבה סדר יום חדש בחיינו הפרטיים ובמקום העבודה. הריחוק החברתי, מגבלות התנועה והחשש הבריאותי יצרו ביקוש אדיר לאספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים, הן בחנויות הפיזיות והן בפעילות האונליין.

 

במהלך שנה מאתגרת זו באו לידי ביטוי התהליכים האסטרטגיים שהובלנו בשנים האחרונות.  שופרסל הגיעה למשבר הקורונה חזקה ומוכנה הודות לעובדה כי לאורך השנים האחרונות הנחנו את התשתיות הלוגיסטיות, הטכנולוגיות, התפעוליות והאנושיות בסניפים ובעולם האונליין. כך יכולנו לתת מענה לצמיחה בביקוש ולאפשר רציפות תפקודית מלאה תוך שמירה על איכות השירות ועל שביעות רצון גבוהה של ציבור הלקוחות.

 

פעילות האונליין הוגדרה לפני שנים כמנוע צמיחה מרכזי ואנו ממשיכים ללא הרף לפעול לשיפור התהליכים וחוויית הלקוח. אנו בעיצומן של עבודות הקמת מרכזי הליקוט וההפצה האוטומטיים, מהמתקדמים בעולם, אשר יובילו את שופרסל לעולם חדש של שירות וחוויית לקוח בפעילות האונליין. במהלך הרבעון השני של 2021 נפעיל את מרכז הליקוט וההפצה האוטומטי הראשון באזור השרון, ובשנה הבאה נפעיל את המרכז הגדול במודיעין.

 

המותג הפרטי שלנו, אשר הפך להיות אחד המותגים האהובים והפופולריים בישראל, ממשיך להתחזק ולהתרחב, תוך שהוא מציע ללקוח אלטרנטיבה איכותית ומשתלמת. במהלך השנה הושקו כ-700 מוצרים בקטגוריות שונות. אנו ממשיכים לפעול להרחבת היצע המוצרים ולשיפור איכותם, תוך מתן העדפה לתוצרת ישראלית, ככל הניתן.

 

לצד הפעילות הנמרצת בסניפים ובאונליין, המשכנו במהלך השנה בפיתוח תחומי הפעילות הנוספים שלנו באופן שהוביל להמשך צמיחה ושיפור של כל אחד מהם.

 

רשת Be המשיכה להתקדם בהתאם לתכניות העבודה והגיעה ברבעון האחרון לכדי איזון ברווחיות התפעולית. אנו בדרך הנכונה לביסוס מעמדה של רשת Be כרשת פארם מצטיינת ומובילה, שתתרום רבות לשופרסל. השנה נמשיך לחזק את הסינרגיה בינה לבין שופרסל, נפתח סניפים חדשים ונקים מתחמי Be נוספים בסניפי הרשת.

 

אנו ממשיכים בפיתוח השירותים הפיננסיים ללקוחותינו, תוך קידום כרטיס האשראי של החברה ותחום ההלוואות. בהמשך השנה נשיק את המיזם החדש להקמת חברה למתן שירותים ומוצרים בנקאיים דיגיטליים חדשניים, המבוססת על שירותי פייבוקס בשיתוף פעולה אסטרטגי עם בנק דיסקונט.

 

תחום המכירות לעסקים התקדם אף הוא וממשיך בצמיחתו המרשימה. כחלק מכך השקנו את פעילות החברה החדשה שופרסל-אמיגה אשר פועלת בשוק המוסדי.

גם פעילות הנדל"ן של החברה המשיכה במגמת הפיתוח וההשבחה, באופן שמציף ערך משמעותי לחברה תוך שמירה על כריות הביטחון הנדל"ניות שלה.

 

אני יודע כי במהלך השנה כל אחת ואחד מכם התמודד עם האתגרים והקשיים שהציבה בפנינו הקורונה. אני מעריך מאוד את העמידה האיתנה בעומס הפיזי והנפשי תוך נטילת סיכון בריאותי אישי. תודה לכם על החריצות והמסירות גם בימים של סגר וללא מערכת חינוך פועלת, והכול מתוך רצון לשרת את ציבור הלקוחות ולאפשר רציפות תפקודית מלאה. אתם, העובדים, מהווים גורם מרכזי להצלחה יוצאת הדופן בשנה זו ולהמשך המובילות שלנו!

 

אני מבקש להודות לכם על העשייה יוצאת הדופן ולאחל לכם ולבני משפחותיכם חג פסח שמח ומהנה והמשך עשייה מוצלחת.

 

איציק אברכהן

מנכ"ל שופרסל