מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

"אל תתנו למגדר להגדיר את הסיכוי שלכן להגיע לתפקידי ניהול בכירים"

————————————————————————————————————–

ד"ר יפעת זליקוביץ, מנהלת איכות המותג הפרטי

 

הסיכוי להגיע לתפקידי ניהול בכירים תלוי בראש ובראשונה באמונה שלנו שניתן לשלב משפחה עם קריירה ובאמון של המנהלים שנוכל לעשות את זה.

כנשים חשוב לבחון כיצד ניתן למצוא את האיזון הנכון בין השקעה במשפחה לקריירה. למצוא סיוע ככל שניתן ולהאמין שהקריירה שלנו חשובה לנו ולבני משפחתנו. אשה בעמדת מפתח חשה סיפוק מקצועי, מעבירה מסר של התמדה ושאיפה להצלחה ומהווה מודל חיקוי לסביבתה.

למנהלים חשוב לדעת שאשה שבחרה בקריירה הינה אשה בעלת נחישות גבוהה. היכולת לשלב קריירה ומשפחה מעידה על יכולתה לנהל זמן טוב ולהתמקד בעיקר. תכונות אילו חיוניות לכל מנהל באשר הוא.

ככל שנאמין בעצמנו ויאמינו בנו נוכל לקדם מעורבות נשים בתפקיד ניהול בכלל ובשופרסל בפרט.

 

יפעת (52, נשואה+3, מתגוררת במזכרת בתיה) היא אחת מאלו שפרצו את התקרה. כעתודאית לרפואה וטרינרית בצה"ל היא למדה באוניברסיטה לפני השירות הצבאי, חלמה על עבודה עם בעלי חיים ועל טיפול רפואי קליני, אבל המציאות פתחה בפניה דלתות אחרות.

"השירות הצבאי חשף אותי לעיסוק בתחום בריאות הציבור בכלל ותברואת המזון בפרט – תחום שמטופל בכל העולם על ידי רופאים וטרינרים", היא מספרת, "התאהבתי בתחום הזה ובחרתי בקריירה צבאית". היא פרשה מצה"ל לאחר עשרים שנה שבהן הייתה אחראית על תברואת המזון בצבא, במטבחים ובמפעלים המספקים מזון לחיילים. "אהבתי מאוד את השירות הצבאי, מצד אחד את הכרת בסיסי צה"ל והפעילות הייחודית שבהם, ומצד שני את מפעלי המזון ותעשיית המזון על כל תחומיה. הצבא הוא חלק ממני, ועד היום אני משרתת במילואים".

 

ספרי קצת על ניהול איכות בשופרסל – מהי מהות התפקיד?

"להיות מנהלת איכות המותג הפרטי זה תפקיד מרתק. אני אחראית על איכות של מגוון מוצרים עצום מעולמות שונים – החל מחלב ואורז ומזון תינוקות, דרך חומרי ניקוי וכלים חד פעמיים ועד לכיסאות אוכל לתינוק. כדי לתת מענה לרשת וללקוחות, אני נדרשת להכיר עולם תוכן חדש בכל פעם, להבין את תהליכי הייצור, לדעת לאתר בעיות פוטנציאליות ולבצע בקרות נדרשות כדי לשמור על תקינות המוצר ואיכותו. מחלקת איכות המותג הפרטי כפופה לאגף התפעול, ושיתוף הפעולה שלנו עם כלל האגפים בחברה הוא קריטי. העובדה שמעולם לא ערערו על החלטתי המקצועית מצביעה על כך ששופרסל אכן חורטת על דגלה את השמירה על איכות המוצרים. אני בהחלט חשה גאווה להיות חלק ממשפחת שופרסל".

 

האם את חושבת שיש דבר כזה סגנון ניהול נשי?

"האמת שאני לא רואה הבדל בין ניהול גברי לנשי. אם קיים הבדל בניהול הוא נובע יותר מקווי אופי שונים של המנהלים ופחות מההשתייכות למגדר. לכן גם קשה לי לדעת האם הסגנון הניהולי שלי נובע מהיותי אישה או מהיותי יפעת. אני מנהלת צוות קטן של שלושה טכנולוגים מדהימים, ומשתדלת לייצר אווירה של שיתוף פעולה ומשפחתיות".

 

איך התמודדת כל השנים עם איזון בין הקריירה והבית?

"כמו כל אימא עובדת, לא פעם הרגשתי החמצה על שלא הייתי בזמינות מלאה לילדים בכל רגע נתון, אבל יחד עם זאת תמיד היה חשוב לי להיות עצמאית, לתרום לחברה ולעשות פעילות משמעותית. כיום הילדים שלי בוגרים, ערכיים ועצמאיים, ואני בטוחה שהרבה מזה בזכות הדוגמה האישית שנתתי להם. כשהילדים גדולים, השילוב עבודה-קריירה הופך מן הסתם לפשוט בהרבה. אני חושבת שאחד הדברים שנוכל להרוויח ממגפת הקורונה הוא ההבנה שניתן לשלב עבודה מהבית כחלק מהפעילות. נצטרך ללמוד אם וכיצד לשלב זאת גם בעידן שאחרי הקורונה".

 

מהי השאיפה המקצועית שלך?

"לשפר את מיתוג האיכות של המותג הפרטי, כדי שהתדמית שלו תשקף את האיכות האמיתית של המוצרים – במקום מיתוג של 'אותה איכות', שנדע למתג 'איכות שופרסל' ולבנות למוצרים המעולים של המותג הפרטי את המוניטין שהם ראויים לו".

 

ומה חשוב לך בתרבות הפנאי ובחיים בכלל?

"ההעדפה שלי היא תמיד לטייל בעולם ובעיקר ביעדים אקזוטיים, גם על חשבון תנאים ופינוקים. אני מרותקת ממקומות, מתרבויות ומתעשיות שונות. לשמחתי הרבה, במסגרת תפקידי אני נחשפת למגוון עצום של מפעלי ייצור בארץ ובעולם, כך שאני מצליחה לשלב עניין אישי בקריירה. המוטו שלי הוא ללמוד דברים שלא הכרתי, להיחשף לתחומי עניין חדשים ולשמור תמיד על חדוות היצירה".

 

לסיכום, מה המסר שלך לנשים בשופרסל?

"ההשקעה בקריירה שלנו כנשים הופכת אותנו לעצמאיות כלכלית, למסופקות מקצועית ולשלמות יותר עם עצמנו בעיקר בגלל הזכות ללמוד ולהתפתח. זה אומר שאת הזמן בבית חשוב להשקיע בצורה מתוכננת, לטיפוח הקשר המשפחתי והזוגי. מתן דוגמה אישית לילדים וזמן איכות עם המשפחה, חשובים לא פחות מאשר נוכחות קבועה בבית".



כתבות אחרונות

מעוררי השראה

כבוד לגולדה

25.03.21

מעוררי השראה

אנשי הכבוד של שופרסל

25.03.21

מעוררי השראה

אנשים של כבוד

03.02.21

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20