מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

"לכל אחת מגיעה ההזדמנות שלה"

——————————————————————————————————-

ריקי כהן, מנהלת מכירות ותפעול ארצית Be

 

"כשיצאתי מסניף ראש העין החלטתי שאני לא דורכת במקום ורוצה להתקדם", מספרת ריקי כהן, מנהלת מכירות ותפעול ארצית ברשת Be, "כל אישה שמתקדמת משלמת מחיר אישי על כך. היה ועדיין מאתגר לשלב קריירה ומשפחה – אבל זה שווה".

ריקי (53), נשואה ואם לבת (25) ולבן (22), היא במקור דימונאית והיום גרה בראש העין. ב-34 שנותיה בשופרסל הייתה קופאית, קלדנית, סגנית מנהל, מנהלת סניף, מנהלת אזור פורמט "יש" ו"שלי", מנהלת אשכול תל אביב בשופרסל, מנהלת אזור מרכז רשת  Be, מנהלת תפעול ומכירות ארצית ועל הדרך גם אחראית הטרדות מיניות וכבוד הדדי ברשת. במהלך עבודתה כמנהלת סניף נבחרה יחד עם עוד שישה מנהלים לצאת ללימודים אקדמיים, וכיום היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים.

 

איך התחלת את דרכך בשופרסל?

"בסיום השירות הלאומי נרשמתי ללימודי חינוך גופני בווינגייט, ובינתיים חיפשתי עבודה זמנית כדיילת. הועסקתי בחברת כוח אדם, וכשלא הייתה עבודה בדיילות עזרתי להם בסניף שופרסל בראשל"צ, בסדרנות ובהכנה ידנית של שלטים. מנהל הסניף שכנע אותי לעבוד כקופאית, וכשרציתי לעזוב ולהמשיך ללימודים בווינגייט הבטיח שיקדם אותי לסגנית. בגיל 20 הגעתי למרכז הערכה למיון מנהלים – ראיתי את כל המועמדים עם הדרגות הגבוהות מצה"ל ונלחצתי מאוד. המבחנים העידו שאני צעירה מדי לתפקיד ניהולי. התכוונתי לעזוב ולהמשיך בתוכניותיי, אבל מנהל האזור האמין בי ומינה אותי למ"מ סגן בסניף נווה הדרים בראשל"צ. שוב השתכנעתי להישאר. ב-1996 נפתח סניף בראש העין והתמניתי לסגנית מנהל. אהבתי מאוד את הסניף ונשארתי שם 14 שנים. יצאתי לחופשת לידה, וכשחזרתי, בני סעידי, אז מנהל האזור הודיע לי שרשם אותי לעתודה ניהולית. שוב המציאות הייתה חזקה מכול: יצאתי לקורס ניהולי וקיבלתי מינוי של מנהלת סניף ראש העין. העובדים פרגנו לי מאוד ועזרו לי להצליח. הם היו המשפחה השנייה שלי. הוצע לי מספר פעמים להתקדם ולעבור סניף אבל סירבתי לעזוב את ראש העין. רק אחרי 14 שנים טובות ופוריות הסכמתי לעבור לנהל סניף ברמת השרון למשך שלוש שנים, לאחר מכן עברתי לנהל את נווה ארלוזורוב – סניף מאוד מאתגר עם צוות סופר-מקצועי, ואז כבר ידעתי שאני ממשיכה הלאה ולא עוצרת".

 

לזכות מה את זוקפת את ההצלחה שלך?

"אומרים שצריך אדם אחד שיאמין בך – אני למזלי זכיתי לכמה אנשים שהאמינו בי ולא ויתרו לי. מנהלי הסניפים בתחילת הדרך, ולאחר מכן מנהל האשכול בני סעידי, מנהל המרחב דני סיני, סמנכ"ל התפעול משה אפוטה, מנכ"ל הרשת איציק אברכהן ומנכ"ל Be אורי וטרמן. הם האמינו בי יותר משהאמנתי בעצמי, ואני חייבת להם הרבה. תמיד זכיתי להערכה גבוהה מצד הממונים עליי וזה נתן לי יותר מוטיבציה להשקיע. ככל שהחברה השקיעה בי והאמינה בי, כך התחברתי חזק יותר לשופרסל".

 

ספרי קצת על ראיית העולם שלך כמנהלת.

"אני רגילה לעבוד סביב השעון, זמינה לעובדים בכל שעה. פיתחתי יחסים בינאישיים עם כל בעלי התפקידים בסניף וברצפת החנות. אני מביטה בהם וזוכרת תמיד שהגעתי מהמקום שלהם. אין מצב שאדבר אליהם מלמעלה. כל אחד מתחיל אצלי בדף חלק ומקבל צ'אנס.

יש לי דרייב חזק מאוד להוביל, לעמוד ביעדי החברה ולהצליח, אבל אני נזהרת לא להיות שיפוטית אלא מסגלת לעצמי סגנון ניהול חברתי שבנוי על ניהול תהליכים ועל טביעת עין נשית. בזכות הגישה הזו חיברתי את כל המנהלים וצוות העובדים ליעדים".

 

איך זה להיות אישה מנהלת בסביבה גברית?

"התפקיד הנוכחי שלי הוא תפקיד ראשון שלא היה קיים ברשת, אלא נבנה מתוך צורך של   Be כרשת בצמיחה – אבל כשמוניתי למנהלת אשכול, הייתי אישה ראשונה בתפקיד בין 21 מנהלי אשכול גברים. האמת שתמיד זכיתי להרבה הערכה ותמיכה מכל מנהלי המרחבים. אני לא מהססת לשאול, אוהבת ללמוד מאחרים, אין לי אגו ולא נוטה לייחס לעצמי הצלחות. אם יש מישהו שעושה משהו טוב ממני, אלמד ממנו".

 

ניהול נשי – יש מושג כזה לדעתך?

"ניהול נשי הוא ניהול שמבוסס על תקשורת אישית. הסגנון שלי הוא לשתף ברעיונות גם את הכפיפים שלי ולא רק את הממונים, ולייצר קבלת החלטות משותפת בלי ענייני היררכיה. גם אם לוקח יותר זמן – זה תהליך שמניב תוצאות טובות ומוכיח את עצמו".

 

איך לדעתך העצמה נשית באה לביטוי ברשת?

"בשופרסל לא הייתי מתייחסת להעצמה נשית כפקטור, תמיד נתנו ביטוי והזדמנות לכל אחד.

המדד העיקרי היה תמיד יכולות וכישורים, ואם בשופרסל זיהו אותם אז לא ויתרו ולא בזבזו זמן. אומנם אין לי ניסיון עם עוד ארגונים, כי אני פה 34 שנה, אבל מי שהוכיח את עצמו ונתן מעצמו עלה בסולם התפקידים, ויש מאות רבות של דוגמאות למסלולי קידום ברשת שלנו".

 

מה המסר שלך לנשים ב-Be ובשופרסל בכלל?

"אני מאוד מאמינה בלתת הזדמנות לאנשים. גם אני קיבלתי הרבה הזדמנויות בחיים. לא שוכחת שהתחלתי את דרכי בדימונה, כבת למשפחה מרובת ילדים עם ילדות לא קלה, ובכל זאת הצלחתי לדלג על כל המשוכות, להשתלב בארגון מצליח, ללמוד ולעשות את מה שאני אוהבת. לכל אחת מגיעה ההזדמנות שלה, אבל אסור לחכות שההצלחה תגיע על מגש של כסף. אני יצאתי לעולם ומצאתי אותה בעצמי. כל מה שקרה לי אינו מקרי, זו תוצאה של מחויבות למצוינות ושל מאמץ ממוקד. תשקיעי, אל תוותרי, תבואי עם אנרגיות גבוהות שמנצחות. זאת לא קלישאה – זה עובד".



כתבות אחרונות

מעוררי השראה

כבוד לגולדה

25.03.21

מעוררי השראה

אנשי הכבוד של שופרסל

25.03.21

מעוררי השראה

אנשים של כבוד

03.02.21

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20

מעוררי השראה

נשים מעוררות השראה

17.09.20